Łam_Zasady
08 sierpnia, 2005
Jeśli masz dość z góry określonych zasad, jeśli na każdym Twoim kroku widzisz nakazy, zakazy, informację, co i jak powinieneś zrobić, to znak, że wszedłeś na wyższy poziom i zauważasz TO wszystko. Nie jesteś już zwykłym userem tego świata, zaczynasz czynnie żyć w owym. Już nie przyjmujesz bez żadnego słowa krytyki kolejnego bezsensownego zakazu, chociażby "Nie pal!" na skwerach, w parkach, etc. Dobrze wiesz, że jeśli złamiesz jedną zasadę, w przyszłości złamiesz i następne. Nie, wcale nie musi to znaczyć, że będziesz łamać prawo, a jedynie to, że zaczniesz żyć swoim życiem. To ty staniesz się stworzycielem.
Dlaczego tak jest, że ktoś coś ustalił (przyjmijmy, że robienie xyz jest dobre dla ludzkości), a reszta to przyjmuje, wciela w życie, nawet nie próbując spojrzeć na owe ustalenie z perspektywy kilku kroków, by móc dostrzeć plusy i minusy. Nie próbuje stworzyć alter-zasady, takiej, która według niej jest odpowiednia.
Ja tego nie wiem, dlatego podchwyciłem pomysł z notki Greenka. Tak, całkowicie popieram akcję "Łam_Zasady".


Niekoniecznie mój opis akcji musi trafiać do wszystkich. Napisałem to tak, dla siebie.
Komentarze do wpisu "Łam_Zasady":
1.
Greenek napisał(a):
08 sierpnia 2005, 00:28:45
Tja ;-) Akcja vlepkowa już się rozpoczęła :-) Póki co na terenie Bielska Podlaskiego i Białegostoku, ale jeśli ktoś by chciał - niech rozlepia to po swoim mieście!
2.
Ktoś... | ...tam napisał(a):
08 sierpnia 2005, 00:54:20
Nie najgłupsze :-)
3.
Maciej Strzelecki napisał(a):
08 sierpnia 2005, 01:02:31
„Jestem anarchistą, jestem anarchistą
Znowu nie spuszczę wody
(…)”
4.
sebas86 napisał(a):
08 sierpnia 2005, 08:01:06
Fajne. Ten button w stylu antipixel sobie na pewno wkleje bo jest kilka zasad, z którymi się nie zgadzam bo są bez sensu ;-). Ekhm... tylko na co miałby wskazywać ten button? Na wiadomości pisane przez innych jogowiczów?
5.
jbl napisał(a):
08 sierpnia 2005, 13:15:16
Dziś się pomyśli (tzn. ja pomyślę) o oddzielnej stronie, więc proszę czekać spokojnie. ;-)
6.
sebas86 napisał(a):
08 sierpnia 2005, 13:30:58
Tylko jak już coś wykombinujsz to daj znać tutaj bo powiadamianie... sam wiesz :-)
7.
Warlock napisał(a):
08 sierpnia 2005, 16:13:07
www.lamzasady.gixi.net ?
daj znac jak cos
8.
aletheia napisał(a):
08 sierpnia 2005, 22:26:23
temat rzeka, lamanie zasad owszem, ale to trudna sztuka! bo czasem odnosze wrażenie ze ludzie sie buntuja dla zasady, przeciw czemus czego do konca nie rozumieja/nie znaja itp ;)
9.
jbl napisał(a):
08 sierpnia 2005, 22:27:44
I przeciw takiemu czemuś jest też ta akcja. Przeciw "Dla zasady, złam zasady!".
10.
aletheia napisał(a):
08 sierpnia 2005, 22:31:42
i bardzo dobrze ;)
11.
Paweł Ciupak napisał(a):
09 sierpnia 2005, 20:04:03
A ja złamię zasady tej akcji i nie złamię żadnej zasady ;).
12.
jbl napisał(a):
09 sierpnia 2005, 20:05:27
Mówisz, jak nasi posłowie (100% paradoks). ;-)
13.
sebas86 napisał(a):
09 sierpnia 2005, 20:06:21
To już przystąpiłeś chcąc nie chcąc :P
14.
Paweł Ciupak napisał(a):
09 sierpnia 2005, 20:08:19
> Mówisz, jak nasi posłowie (100% paradoks). ;-)
To było celowe działanie.
> To już przystąpiłeś chcąc nie chcąc :P
Niestety, ale nie powiem niestety, nie zaskoczę was (bo nie mam czym) :P.
15.
jbl napisał(a):
09 sierpnia 2005, 20:10:24
//
Niestety, ale nie powiem niestety, nie zaskoczę was (bo nie mam czym) :P.
//
Nie rozumiem, co miałeś na myśli.
//
To było celowe działanie.
//
Wiem. :D
16.
Paweł Ciupak napisał(a):
09 sierpnia 2005, 20:13:05
A tak na serio - właśnie złamałem zasady logiki zdań - akcja niegłupia, o ile łamanie zasad przez uczestników nie będzie głupie.
> Nie rozumiem, co miałeś na myśli.
Nie rozumiem, jak ja mógłbym czegoś nie zrozumieć. Ale widać, ty możesz.
17.
sebas86 napisał(a):
09 sierpnia 2005, 20:24:25
Masz rację, miejmy nadzieję, że wszyscy raptownie nie zaczną negować wszystkiego co im nie pasuję :-). Ale piętnowanie jakiś kretyńskich zasad będzie z pewnością mile widziane, może przy okazji stworzyć anty akcję promującą pozytywne zasady?
18.
Sikor napisał(a):
10 sierpnia 2005, 02:18:52
Nie pal jest bezsensownym zakazem ?? Hehehhe no tak bo skoro ty palisz to twoje egoistyczne ego nie dopuszcza mysli ze komus na przystanku moze to przeszkadzac ...a przytoczone slowa kazika oddaja twoja notke w 100 % Jestesmy mlodzi i zbuntowani !! Zlamac jakies zasady aghhhh ....zalosne ..
19.
jbl napisał(a):
10 sierpnia 2005, 06:20:42
Żałosne jest nie dopuszczanie do swojego umysłu możliwości, że ktoś może chcieć łamać zasady nie dla samego łamania, a dla czegoś więcej.
Przykład z papierosami (paleniem) być może nie oddaje sensu myśli w 100%, ale trafia w sendo sprawy - każdy ma taki zakaz, z którym się nie zgadza.
(btw. ja nie palę, jeśli już, to sporadycznie)
20.
Sikor napisał(a):
11 sierpnia 2005, 20:52:28
Wytlumacz mi co wiecej w tym widzisz oprocz sameog lamania zasad... bo twoj przyklad akurat potwierdza moja opinie
21.
jbl napisał(a):
12 sierpnia 2005, 00:15:41
Sikor:
Przykład jest tylko przykładem. Każdy ma swój.
Nie powiesz mi chyba, że wszystkie zasady obowiązujące na tym Świecie są zgodne 100% z twoim spojrzeniem?
22.
Sikor napisał(a):
13 sierpnia 2005, 02:03:18
Nie sa zgodne.... To jest oczywiste , nie odkrywasz mowiac to niczego nowego... tylko nie dostrzegasz jednej podstawowej zasady ...lamac zasady mozna jezeli tym nie szkodzisz drugiemu czlowiekowi ... ( a zapal sobie na przystanku jak powiedzmy 10 innym osobom to przeszkadza) ...poprostu lamanie zasad nie mozna traktowac jak ladna nazwe egoizmu... a i jeszcze jedno , mam dziwne wrazenie ze albo jestes mlody albo probujesz sie buntowac na pokaz ( to pierwsze mi nie przeszkadza w przeciwienstwie do drugiego)
23.
Kaś napisał(a):
14 sierpnia 2005, 17:38:45
Zacytuję moją psorkę z metodologii - tam aż roi się od samych zasad ;-)
Podchodzę do tego drugi raz ale "nie czuję tego".
24.
daf napisał(a):
05 stycznia 2006, 21:00:17
Łammy zasady... Na pół!
Dodaj komentarz: